Followers

Wednesday, December 26, 2012

Oh lame betul! :P

Salam alaykum.

HAHA. Senanye taktahu nak letak tajuk apa sebab dah lama sangat tak bukak blog. Nak buat macamana, twitter lagi hot sekaghang ni :P


Setelah sekain lama menghilang, oh I mean, setelah sekian lama menghilang, tup tup aku dah 3rd year dah. Rasa macam baru semalam message papa cakap nak pindah university (typical -.-). Kalau semorang nak tahu, third year lah paling awesome! Sebab baru rasa ke-doktor-an lepas belajar macam macam penyakit. Alahh awesome awesome pun, banyak jugak kena hafal Nagwa oi!

This year memang kononnya nak busykan diri - tuition, tuition and tuition. Haha.

Tapi jadual dah tak pack sangat sebab dah catch up syllabus

Turun rumah pergi kuliyah pukul7.30 pagi, balik rumah 7.30 malam (busy la ni kan, ke tak?). Penat memang penat tapi worth laa kan, enjoy even tkebil kebil tahan ngantuk :p

Sejujurnya, kadang kadang ada juga rasa give up. Rasa "kenapa aku ambik medic padahal aku tahu je aku tak suka menghafal semua ni". Tapi cepat cepat tengok belah kiri meja. Zppp.


Tengok gambar mama papa  kaklong lah. Booster orang kata :p

Tajdid niat balik.

Kalau kat Uni Al-Azhar ni ada 8 subjek untuk 3rd year. 4 subjek medic dan 4 subjek agama (eh tak payah lah panjang sangat fuyyoo tuu lepas baca "subjek agama"). Sebab aku pun tak faham apa yang ustazah duk ajar kat kelas. Bila orang tanya habis tu macamana boleh pass exam? Should I answer "hafal last minute masa study week"? Agak agak orang percaya ke? Haaa percaya ke tak it's up to you sebab memang first and second year macam tu lah. Third year wallahu'alam. Hihi.

Medic - Pharmacology, Pathology, Microbiology, Parasitology.
Islamic - Al Quran (juz 28), Hadith, Tarikh Tasyri', Fiqah.




Oh pleaseee jangan tanya apa tu Tarikh Tasyri' sebab saya memang akan jawab "tak tahu".

I think I should stop sebab midsem tak lama dah, have to study. Doakan kami semua ok! :D

No comments:

Post a Comment